Tema
Debat

Forsikringsoplysningen

Objektiv rådgivning om forsikringer

Forsikringsoplysningen giver objektiv rådgivning om forsikringer. Vi giver gode råd og anbefalinger på baggrund af fakta og ikke personlige holdninger. Vi kommenterer som udgangspunkt ikke enkeltsager. Dog kan vi kommentere principielle aspekter af en enkeltsag, men altid kun efter kontakt til det selskab, der er berørt af den pågældende sag.   

Vi deler ud af vores viden om forsikring via telefon, vores hjemmeside, på Facebook og i pressen. Vi stiller vores viden til rådighed for alle, som har  en interesse i den – forbrugere, journalister, virksomheder m.v. 

 

Rådgivning

  • Vi besvarer alene henvendelser om skadesforsikring, fx indbo-, bil- og ulykkesforsikring. Det betyder, at vi typisk ikke kan svare på spørgsmål til din livsforsikring eller pensionsordning. 
  • Vi besvarer telefonhenvendelser i åbningstiden kl. 10 - 13. Hvis telefonen er optaget, kommer du i kø.
  • Hvis vi en sjælden gang har lukket telefonerne for henvendelser i åbningstiden, kan du lægge besked i omstillingen eller sende os en mail. Vi svarer hurtigst muligt og senest dagen efter.
  • Vi besvarer e-mails senest arbejdsdagen efter. Kan vi ikke svare inden for denne frist, sender vi dig en mail og oplyser, hvornår du kan forvente et svar.
  • Vi besvarer også spørgsmål på Facebook. Vores profil hedder Forsikringsnørden.

Historien bag

Forsikringsoplysningen blev etableret den 1. Januar 1932 under navnet Assurandørernes Pressebureau. Til at begynde med, var tjenesten forbeholdt pressen. I 1966 skiftede pressebureauet navn til Forsikringsoplysningen, som siden hen rettede sit fokus på den almindelige dansker. I første omgang ved at undervise skolebørn om forsikring, og senere i 1970'erne åbnede Forsikringsoplysningen for henvendelse fra almindelige forbrugere, som vi kender det i dag.

Kontakt


Forsikringsoplysningen

Anja Lintrup Sørensen

Konsulent
41919191
Forsikringsoplysningen

Ole Vidstrup

Konsulent
41919191